Kennelkerhon koulutusohjaajat

Hannu Myöhänen

HANNU & TUMPPI

Hannu toimi 34 vuotta poliisina ja siitä 28 vuotta poliisikoiraohjaajana, kilpaillen työnsä ohella niin virkakoira- kuin siviilikisoissa.

Rotuina on Hannulla ollut saksanseisoja Akiina's Dino harrastekoirana (valjakkohiihto), saksanpaimenkoirat Jeri (harrastekoira), Rajan Rio ja Karri, dobermann Rambo, rottweiler Colacolan Aquita ja belgianpaimenkoirat malinois Pois Kattoo Clip ja Prowaffe's Dumle poliisikoirina.

Beuceronit Myöhän Assser , jonka kanssa Hannu harrasti hakua KVA ja tokoa TK2 sekä Black Carambas Oriane Le Belle , jonka kanssa Hannu on suorittanut Bh-kokeen ja haussa HK3 ja TK2..

Hannu on myös suorittanut Suomen Kennelliiton Pk-koetoimitsijakurssin sekä eettisen ohjaajan kurssin.

Hannu toimii Kennelkerhon puheenjohtajana ja kuuluu Suur-Savon Kennelpiirin palveluskoirajaostoon.

Arja Myöhänen

Arja & Diili

Arja on ollut Hannun mukana Pois Kattoo Clip , Sucikan Afrodite , Prowaffe's Dumle , Myöhän Asser ja Myöhän Adisa -koirien koulutuksessa ja käynyt palveluskoirakokeissa alokasluokassa beauceron Myöhän Asserin kanssa ja beauceron Sucikan Afroditen sekä Myöhän Adisan kanssa voittajaluokassa.

Myöhän Adisan kanssa Arja on saavuttanut HK3:n ja FI KVA:n arvon. Adisan kanssa Arja myös kilpailee Toko-kokeissa voittaja-luokassa ja Sucikan Afroditen kanssa hän suoritti järjestyksenvalvojakoirakokeen hyväksytysti vuonna 2007.

Arjan tämän hetkinen koira on Slyan Dilayla "Diili", BH ja paimennustaipumustestit on hyväksytysti suoritettu.

Arja on Suomen Kennelliiton TOKO-koulutusohjaaja ja Suomen palveluskoiraliiton koulutusohjaaja. Arja on myös suorittanut Kennelliiton Pk- ja toko-koetoimitsijakurssin, tokon liikkeenohjaajakurssin sekä eettisen ohjaajan kurssin.

Arja toimii myös Kennelkerhon Toko-vastaavana.


Nita Kekäläinen

Nita & Harri

Nitan koiraharrastaminen alkoi bokseri Remon kanssa käymällä Kennelkerhon arkitottiksissa Kerimäellä ja sen jälkeen innostus kasvoi palveluskoiralajeihin: Remon kanssa hakuun ja seuraavan bokseri Harrin kanssa hakuun, metsäjälkeen ja erikoisjälkeen. Remon kanssa suoritettiin BH-koe ja tokosta saavutettiin koulutustunnus TK1. Myös Harrin kanssa tehtiin BH-koe, TK1 tokosta ja metsäjäljeltä JK2. Lisäksi Harri saavutti FI MVA-arvon näyttelyistä. Molempien kanssa harrastettiin talvisin valjakkohiihtoa ja Nita on lisäksi kilpaillut valjakkohiihdossa myös lainakoirilla.

Tällä hetkellä kotoa löytyy lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira Valma.

Nita on suorittanut Suomen Kennelliiton Toko- ja Pk-koetoimitsijakurssit, tokon liikkeenohjaajakurssin sekä on suorittanut Palveluskoiraliiton koirankouluttajakurssin.


Nita toimii Kennelkerhon sihteerinä, jäsensihteerinä sekä kuuluu Suur-Savon Kennelpiirin palveluskoirajaostoon.

Satu Behm

Satu & Tinja


Kotoa löytyy seitsemän koiraa ikähaarukassa 1-13v. Kasvatan pienimuotoisesti shetlanninlammaskoiria, collieita ja bordercollieita kennelnimellä "Sericas".

Olen aloittanut koirien kanssa kilpailemisen jo 20-vuotiaana ja on sen jälkeen kilpaillut henkilökohtaisissa sekä joukkue SM-kilpailuissa Tokossa. Lajeina on tokon lisäksi ollut myös jälki, rauniot ja vesipelastus.

Satu on suorittanut myös lukuisia koiriin liittyviä koulutuksia ja kursseja ja on Kennelliiton TOKO-koulutusohjaaja, - liikkeenohjaaja ja -koetoimitsija.

Katja Muhonen

Koirat ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Sain ensimmäisen koirani 8-vuotiaana, ja siitä lähtien koiraharrastus on ollut tärkeä osa elämääni. Jo ensimmäisen koirani kanssa osallistuin arkitottelevaisuuskoulutukseen. Tällä hetkellä minulla on kaksi huskya, Mörö ja Kölli.

Vanhemman koirani Mörön kanssa aloitimme arkitottelevaisuuden vuonna 2016. Sen myötä innostuin rally-tokosta ja valjakkohiihdosta, joissa olemme myös kilpailleet. Möröllä on rally-tokosta koulutustunnus RTK1. Lisäksi olemme harrastusmielessä harjoitelleet pekoa, tokoa ja jälkeä.

Harrastustoiminnan kautta olen osallistunut kennelkerhon järjestämiin koulutuksiin, rally-tokon uusien sääntöjen ja kylttimuutosten koulutukseen (2025), sekä suorittanut eettisen ohjaajan kurssin. Tällä hetkellä toimin rally-toko-ohjaajana.

Mörö, Katja ja Kölli

Leena Hartikainen

Max, Leena, Pepsi ja Onni

Tyssi, jonka paras kaveri lapsena oli kultainennoutaja.....

Ensimmäisen oman koiran sain ollessani 10v, Jeri oli suomenpystykorva.

Omassa laumassa tällä hetkellä tepastelevat mittelspitz "Onni" synt.2/12, kultainennoutaja "Max" synt.9/21 sekä kultainennoutaja "Pepsi" synt.4/22.

Ollaan höntsäilty koirieni kanssa pk-hakua, pk-(sekä erikois)jälkeä, tokoa, rally-tokoa, agilityä. Näyttelyissä ollaan kierretty Suomessa ja ulkomailla, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Viimeisimpänä ollaan käyty tutustumassa vepeilyyn.

Olen Suomen kennelliiton TOKO-koulutusohjaaja.

Olen ollut tauolla ohjauksista, mutta joskos tässä pienesti palailisi toimintaan mukaan.

Tuula Rajansalo

Tuula & Emma


Kotoa löytyy pitkäkarvainen collie BH "Emma", jonka kanssa on suoritettuna käyttäytymiskoe hyväksytysti ja kilpailemme tokossa ALO-luokassa. Emma on myös Suomen Kennelliiton virallinen Kaverikoira.

Harrastamme myös pelastuskoirapuolella henkilöhakua, josta on suoritettuna peruspäivä ja -pimeäkokeet hyväksytysti sekä pimeän loppukoe hyväksytysti. Tavoitteena olisi saada Emmasta virallinen etsintäkoira.

Heidi Kemppainen

Heidi & Aimo

Omia koiria minulla on ollut vuodesta 2000, tällä hetkellä kotona on lapinporokoirat FI & SE MVA JV-10 BH TK1 Poropeukalon Sokeri-Jussi, sen tytär BH Poroporvarin Juhannuspupu ja oma kasvatti Hippulan Ironhide. Lisäksi minulla on muutamia koiria sijoituksessa.

Pentueita meillä on nyt ollut 7, joista 3 leonbergipentuetta ja loput porokoiria. Olen harrastanut useita eri lajeja, mutta tällä hetkellä keskitymme tokoon, rallytokoon, näyttelyihin ja paimennukseen.

Kerhon ohjaajana olen ollut jo useamman vuoden.

Tiina Kankkunen

Tiina ja pojat

Koirien kanssa olen touhunnut yli 15 vuotta. Rotu on saksanpaimenkoira. Kisaamisesta innostuin toisen koirani myötä....10 vuotta sitten.

Tällä hetkellä kotona on 2 sakua.

Santtu alias Fortzato The One and Only JK2, HK1, EK1, TK1, kennelliiton kaverikoira.

Susi alias Hilldemans Voldemort BH koe juuri suoritettu.

Eli harrastan PK-lajeja, vähän TOKOa. Sekä mitä nyt niiden kanssa keksii puuhailla....

Merja Tiainen

Olen Merja Tiainen ja harrastanut koirien parissa lapsuudesta saakka. Meillä on ollut itsellä sekä perheenjäsenillä koiria eri roturyhmistä. Perheeseen ja itsellekin on tullut myös vuosien varrella useampia erirotuisia kodinvaihtajia haastavillakin taustoilla, joista on saatu kuntoutettua yhteiskuntakelpoisia koiria.

Vahvuuteni kouluttajana on ihmisten ohjausosaaminen sekä laaja koirien tuntemus pennusta vanhuuteen, monipuolinen harrastuslajien kokemus sekä työkoiran ohjaaminen oikeissa työtehtävissä
Olen kilpaillut koirieni kanssa virallisissa kokeissa pelastuskoira-, palveluskoira-, paimennus-, tottelevaisuus-, rallytoko- ja agilitykokeissa, joista useammassa ylemmissä luokissa. Koiristani kaksi on ollut käyttövalioita ja 3 viranomaistarkastettua pelastuskoiraa ja kolmella muulla ollut ns. entisten sääntöjen (ennen VIRTA-järjestelmää) puitteissa hälytyskelpoisuus. Koiristamme viisi on toiminut ns. oikeissa käytännön työtehtävissä joko tilalla ja/tai etsintätehtävissä.
Näyttelyissä ollaan käyty vuosikymmenien aikana melko harvakseltaan, joitakin muotovalioita ja kansainvälisiä valioita on aiemmin saavutettu.

Olen koirankouluttaja AT, biologi, opettaja ja koulutusohjaaja. Perheessä on harvakseltaan kasvatettu muutaman vuosikymmenen ajan kennelnimellä Snowtime´s.